We hebben ca. 700 m3 gas verbruikt om onze kerk in november op temperatuur te krijgen voor de zondagse diensten.

Dit kost ons ca. EUR 2.000. Dit is een verbruik waarmee we niet door kunnen gaan.

Als College van Kerkrentmeesters hebben we daarom besloten om vanaf a.s. zondag de temperatuur in de ochtenddienst verder te verlagen naar 17 graden. We mikken dat om 9.00 uur deze temperatuur is bereikt. Om 12.00 uur zetten we de thermostaat weer terug naar de minimum temperatuur van 13 graden die voor de overige dagen geldt. We verwachten dan dat het voor de middagdienst nog voldoende behaaglijk is.

We gaan proberen hoe dit gaat uitpakken. We kunnen niet uitsluiten dat nog verdere maatregelen van temperatuurverlaging nodig zijn.

Houdt u s.v.p. rekening met de teruglopende temperatuur in de kerk. Als u geen zin heeft om uw jas aan te houden, dan is er ook de optie om 'onder het orgel' te gaan zitten. De warmte blijft hier beter hangen dan in het hoge kerkgebouw.

Wij vertrouwen op uw begrip. De Kerkrentmeesters.

Aanvullende gegevens