Voor wie?

Er zijn drie groepen:

• kinderen van groep 1 t/m 3 van de basisschool; en
  • kinderen van groep 4 en 5 van de basisschool;
  • kinderen van groep 6 t/m 8 van de basisschool.

Wanneer?

Elke zondag beginnen de kinderen met hun ouders om 10 uur in de kerk en net voor de preek gaan de kinderen van groep 1 t/m 5 naar gebouw De Hoeksteen voor hun eigen dienst en blijven daar tot het einde van de kerkdienst.
Kinderen van groep 6/m 8 gaan naar de consistorie en komen na de preek weer terug in de kerk

Wat doen we?

Bijbel Basics is een methode voor de Zondagsschool. Deze methode gebruiken wij om de kinderen te helpen groeien.
Voor elke zondag zijn er vertellingen uit de Bijbel, liedjes, knutseltips, spelvormen en het Evangelie toepassen in het dagelijks leven. In de loop van de tijd komt de gehele Bijbel aan de orde.

Op Bijbel Basics vindt u aanvullend materiaal, informatie over actuele nummers en achtergrondinformatie.

Soms gaan de grote kinderen (groep 6 t/m 8) er tijdens de dienst niet uit dit is i.v.m. een bijzondere dienst. Om deze kinderen toch wat meer te betrekken bij de liturgie hebben we een kinderboekje gemaakt om het verloop van de dienst te volgen en het één en ander op te schrijven. Het is alleen bedoeld voor de grote groep omdat zij de hele dienst in de kerk meemaken. Dus als u schrijvende kinderen ziet weet u een beetje waar de kinderen mee bezig zijn.

Voor informatie: Tineke van Horssen, tel. 078 785 6281.