Een gesprekskring voor wie belijdenis wil doen en voor wie zijn/haar geloof wil opfrissen.

Waarom zou je belijdenis doen? Omdat het hoort bij de doop. Doop en belijdenis horen bij elkaar zoals de twee zijden van dat ene muntstuk. Onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zonder belijdenis is de doop niet af. Gezang 341,1: Gij hebt uw woord gegeven, nog voordat ik iets vroeg …’ De doop begint bij God, bij zijn ja-woord dat Hij over je heeft uitgesproken. Dat ja-woord nodigt uit tot antwoord: ‘nu heb ik U gegeven mijn woord op deze dag …’ gezang 341,2. De vraag is dus niet ‘waarom doe je geen belijdenis?’. Maar: ‘waarom heb je nog geen belijdenis gedaan?’.

Waarom zou je je geloof opfrissen? Omdat in onze samenleving de rol van kerk en geloof steeds kleiner wordt. De vraag: ‘Weet jij wat je gelooft?’ wordt hierdoor alleen maar actueler. Want hoe je kun je met anderen je geloof delen als je zelf niet vertrouwd bent met de inhoud van dat geloof.

In oktober hopen we met een opfris- en belijdeniskring te beginnen. In een aantal tweewekelijkse bijeenkomsten verdiepen ons in wat we geloven. In grote lijnen volgen we de Apostolische Geloofsbelijdenis waarmee we op zondag in de kerk ons geloof belijden. Onderwerpen als God, Jezus en zijn kruis en opstanding, de heilige Geest, doop, avondmaal, gebed, vergeving, komen aan de orde.

Voor een goed groepsgesprek heb je deelnemers nodig. Niet te weinig en niet te veel. De gesprekskring begint bij minimaal vier deelnemers. Het maximaal aantal is acht.

De eerste bijeenkomst is, bij voldoende deelname, dinsdagavond 8 oktober om 20.00u. Zo mogelijk bij een deelnemer thuis. Jong, ouder of oud; gelovig, twijfelend of zoekend – iedereen van harte welkom!

Voor aanmelden en/of informatie (geef meteen de avond van je voorkeur aan, 1ste  en 2de  voorkeursavond):

Ds. Johan Breure (consulent)

Mobiel 06 15 48 60 32

Aanvullende gegevens