Blik terug.

Wij mogen in dankbaarheid terug kijken op een geslaagd startweekend. Zaterdagmiddag waren er spelletjes georganiseerd voor de jongeren. De tieners konden deelnemen aan een dropping.  Gezien de opkomst waren de beide activiteiten geslaagd. Aan het einde van de middag stond er voor de gehele gemeente een barbecue gereed waar ook gretig gebruik van het werd gemaakt. Het weer werkte mee en de opkomst was goed.

Zondag hebben wij een gezegende startdienst gehad waarin ds. Geluk in zijn preek aansloot bij het jaarthema van de landelijke kerk, “Als nieuw! Leven in het licht van Gods koninkrijk” Wij worden als gemeente opgeroepen om samen in het komende winterseizoen te bouwen aan de gemeente.

Bijbelstudiegroepen.

Nu het startweekend achter ons ligt gaan de Bijbel studiegroepen, jongerenclubs, en catechesegroepen weer van start. U wordt van harte uitgenodigd om aan te sluiten. De Johanneskring onder leiding van Hugo Snaaijer is al reeds begonnen maar schroom niet als u mee wilt doen. U bent van harte welkom op woensdagavond 25 september. Wanneer de Bijbelleesgroep op zaterdagmorgen  en de Bijbelgroep die zich in de Romeinenbrief verdiepen van start gaan kunt u lezen in de Nieuwsbrief. De Mannine kring en de huiskamerkring zijn ook weer van start gegaan. Maar ook hier kunt u zich nog aansluiten. Op zondag 29 september zal Joost de Haan na de dienst vertellen hoe zijn reis is verlopen via World Servants. Er zal dan in de Hoeksteen allerlei gegevens liggen over de Bijbelkringen die er in onze gemeente zijn. U kunt dan kijken of er iets voor u bij is, zodat u zich meer in de Bijbel kunt verdiepen.

Naast de Bijbelstudiegroepen is er ook gelegenheid om te ontspannen. Op donderdagmiddag kunt u in de Hoeksteen komen om gezellig te babbelen, te kaarten of te biljarten. Elke donderdag van 14.00 tot 16.00 uur.

Voor de jeugd.

Zit je in groep 4, 5 of 6 kom dan op vrijdagmiddag naar JuniJor. 1 maal per maand zal er worden geknutseld, gebakken of gekookt. Het begint om 15.00 uur in de Hoeksteen. Voor de jongeren van groep, 7, 8 en de eerste klas van het voortgezet onderwijs, is JorJong. Zij komen 1 maal in de veertiendagen op zaterdag bij elkaar van 18.45 uur tot 20.15 uur in de Hoeksteen.  Voor de oudere jeugd is er Jor op zaterdagavond om de twee weken. We hopen dat veel kinderen en jongeren zich  aanmelden.  De data worden via de nieuwsbrief bekend gemaakt.

Iedere zondag staan de kerkdeuren ’s morgens en ’s middags wagenwijd open. U krijgt dan gelegenheid om God te ontmoeten. Op zondagmorgen 22 september wordt een connected dienst gehouden waarin voorgaat proponent drs. Karin Koppenaal uit Dirksland. Een connected dienst is een laagdrempelige dienst. Een prachtige kans op iemand mee te nemen die niet gewoon is om naar de kerk te gaan. Let op! De dienst begint om 11.00 uur, en gaat uit van de drie kerken. Om 17.00 uur hoopt ds. F. J van Harten uit Scheveningen de dienst te leiden. In beide diensten bent u van harte welkom.

Weeksluiting Huys te Hoecke.

Vrijdagmiddag 27 september wordt er in het Huys te Hoecke een weeksluiting gehouden. Voorganger in deze dienst is ds. M.C.L. Oldhoff uit Mijnsheerenland. De dienst  begint om 15.00 uur en wordt gehouden in de kerkzaal. Iedereen is van harte welkom.

Bericht van overlijden.

Wij leven mee met familie Mizelmoe nu echtgenoot, vader en opa Cornelis Hendrik Mizelmoe, in de leeftijd van 82 jaar,  is overleden. Bovenaan de kaart stond afgedrukt:  “Liefde houdt niet op waar het leven eindigt” Met deze woorden brengt Geertje onder woorden wat Cor voor haar heeft betekend. De crematie vond plaats op maandag 9 september in het crematorium te Heinenoord. Wij bidden de familie Gods nabijheid toe op deze moeilijke en zware weg.

Werkgroep smakelijk eten.

Op 26 september kunt u weer aanschuiven aan tafel voor een heerlijke maaltijd. Zoals gebruikelijk begint de maaltijd om half zes maar u bent vanaf half vijf welkom voor een kopje koffie, thee en een gezellig praatje.  U kunt zich opgeven bij Tineke van Horssen of Cobi Kuipers.

De bloemengroet van zondag 8 september is ter bemoediging gebracht bij Cor Groenendijk. De bloemen van zondag 15 september werden bezorgd bij Herma Meuzelaar.

Mevrouw H. Meuzelaar heeft een operatie ondergaan en is nu thuis om te herstellen.

Mevrouw L. Trompert – Blaak moet een serie onderzoeken ondergaan.

Mevrouw L. van der Bom is voor revalidatie opgenomen In Zorgwaard, locatie Rembrandt. Er zijn ook enkele gemeenteleden ziek thuis waarvan de namen niet zijn genoemd. We wensen allen veel sterkte en Gods nabijheid toe.

Vriendelijke groeten Atie Meijer, Scriba