Deze documenten zijn door de kerkenraad besproken en in concept goedgekeurd in de vergadering van 5 september. De documenten kunnen worden ingezien op de website of na afspraak bij de scriba. Tijdens de gemeenteavond van 29 september kunnen gemeenteleden reageren op de inhoud. Het is wel fijn als u vóór de gemeente avond  uw opmerkingen met ons deelt. Dit kan via de scriba.

Beleidsplan 2022-2025

Binnen de PKN is elke gemeente verplicht om een beleidsplan te hebben. In het beleidsplan worden de plannen voor de komende 4 jaar vastgelegd. Elk college heeft plannen ingediend en er zijn speerpunten vastgesteld.  Daarbij is ook de uitkomst van de in 2020 onder de gemeenteleden gehouden enquête meegenomen. In het beleidsplan zijn de algemene plannen en de plannen per college opgenomen.

Druk op deze link om het beleidsplan in te zien

Plaatselijke regeling 2022

In de ordinanties voor de Protestantse Kerk in Nederland wordt op diverse plaatsen bepaald, dat de kerkenraad van een gemeente binnen de kaders van de kerkorde zelf zaken mag regelen. In de kerkelijke praktijk wordt hiervoor het begrip ‘plaatselijke regeling’ gebruikt. Alle gemeenten van de Protestantse Kerk in Nederland worden geacht er één te hebben.

In de plaatselijke regeling zijn onder andere de volgende onderwerpen vastgelegd: samenstelling van de kerkenraad, manier waarop ambtsdragers gekozen worden, hoe predikanten beroepen worden, werkwijze van de kerkenraad en besluitvorming binnen de kerkenraad, de organisatie van kerkdiensten en plaatselijke financiële  aangelegenheden.

De plaatselijke regeling 2022 vervangt alle vorige versies.

Wijzigingen ten opzichte van de vorige versie zijn:

• 1 Aantal ambtsdragers

Aantal ouderlingen wijzigt van 9 naar 8

• 1.1 Stemrecht en verkiesbaarheid

Nieuw: De doopleden van de gemeente met een leeftijd vanaf 18 jaar zijn stemgerechtigd.

• 2.3 Verkiezingsvorm

Deze wordt ingevuld na de stemming over de 6-jaarlijkse regeling op de gemeenteavond.

Druk op deze link om de plaatselijke regeling in te zien

Aanvullende gegevens