De vakantie zit er bijna op en met een hoofd vol herinneringen gaan we het kerkelijk jaar weer beginnen. Wat zal er blijven hangen van de dingen die we mee hebben gemaakt, het weer altijd en eeuwig onvoorspelbaar, het ijsje op een zonnig terras, het eten na een ferme wandeling in de bergen afgeblust met een koud biertje. Wat blijft er eigenlijk hangen van een kerkdienst, de liederen, gebeden, de preek, het kan op zoveel manieren binnen komen. Laten we daarom niet vergeten het werk wat onze Heiland voor ons heeft gedaan, ongekend groot, breed en diep daar kan geen berg, woestijn of zee tegen op.

Laten we zo de draad weer oppakken en onze plaats weer in nemen zo mogen we op 25 augustus Ds. R. ten Napel uit ‘s-Gravendeel weer op de preekstoel zien in de middag dienst gaat Prop.J.W.Sterrenburg uit Sluipwijk.

De zondag daarop is 1 september hebben we ‘s morgens Ds. A.H.Groen uit Rijsoord.

Om 17:00 uur is er een uitzenddienst voor Lianne de Haan de voorganger is Randy Karssemakers uit Nijmegen. Lianne gaat voor een jaar in Barcelona in de zending werken, in de middag dienst zal ook de predikant ( uit Spanje ) waar zij te werk wordt gesteld aanwezig zijn, laten we als gemeente aanwezig zijn zodat zij zich gedragen mag weten door ons, verder in de berichten zult u haar eigen bijdrage lezen.

Overlijden:

Boven de rouwkaart staat de volgende tekst: ‘De Heer is mijn Herder’ zo is op 15 augustus Leopold Wimmer,in dat vertrouwen heen gegaan. Tot voor kort woonde hij samen met zijn vrouw aan de zijdewinde. De zorg werd zwaarder en na een ziekenhuis opname heeft hij een plaatsje gekregen binnen zorgwaard.

Leo en zijn vrouw waren vertrouwde gezichten binnen onze gemeente ook toen de gezondheid achteruit ging bleven ze niet gemakkelijk thuis. Een lege plaats, een open gevallen plek, laten we als gemeente om Corrie en haar kinderen heen staan opdat we haar mogen dragen in onze gebeden. Dinsdag 20 augustus heeft de afscheidsdienst plaats gevonden in de Hervormde Kerk. De dienst werd geleid door Ds. J. Breure uit Zwijndrecht.

De bloemen:

Mevr. P. de Vries-Verdonk, heeft op 11 augustus de bloemen gekregen en op 18 augustus zijn ze gegaan naar dhr. M. Kimmel.

Een berichtje van Corrie de Ronde organist bij onze gemeente:

Hierbij nodigen wij u van harte uit voor de Israëlavond op D.V. dinsdag 3 september

2024 a.s. Op deze avond zal Conny de Ronde-van Twist uit Heinenoord ons, aan de

hand van een powerpointpresentatie, verslag doen van de ervaringen die zij in april

van dit jaar heeft opgedaan, toen zij als vrijwilligster werkzaam was bij de boeren in

Nitzana, in het zuiden van Israël. Conny was daar gekomen via Stichting Lema’ancha, een stichting die is ontstaan als reactie op de grote vraag naar vrijwilligers in Israël na de verschrikkelijke terreuraanval op 7 oktober 2023. Als gevolg daarvan waren veel boeren in Israël personeel kwijtgeraakt, waardoor de gewassen niet konden worden geoogst en landbouwers failliet dreigden te gaan. De avond wordt gehouden in gebouw ‘De Hofpoort’, naast de Hervormde kerk aan de Hofweg te Heinenoord. De koffie/thee staat klaar vanaf 19.45 uur. De avond begint om 20.00 uur en duurt tot ongeveer 21.30 uur.

Een berichtje van Lianne de Haan:

Op 1 september aanstaande hoop ik in de middagdienst (17:00 uur, Hervormde gemeente Puttershoek) met jullie een afscheid/ uitzegen dienst te vieren. Het moment dat ik als zendeling naar Barcelona vertrek, komt al snel dichterbij en ik zou graag vanuit onze kerk worden uitgezonden. Ook wil ik u allen graag vertellen hoe God mij hiertoe geleid heeft en wat ik daar hoop te gaan doen. Het wordt een super leuke dienst, aangezien ook de dominee uit Barcelona met wie ik ga optrekken aanwezig is. De voorganger uit mijn gemeente in Nijmegen zal de dienst leiden, dus op die manier komt het allemaal samen! Het zal in ieder geval een dienst vol lofzang en vreugde worden, dus ik hoop u allen daar te zien!

Lieve groeten, Lianne de Haan

Onze zieken:

Mevr. Lena van der Bom, is voor revalidatie naar de Rembrandt in Oud-Beijerland. Dankbaar dat de operatie geslaagd is en er vooruitgang mag wezen in het verdere verloop.

Mevr. Ria van der Wildt, voelt haar krachten afnemen, de ene dag of de andere dag kan een groot verschil maken dankbaar is ze voor de vele kaarten en berichtjes

Vreugde:

Vrijdag 16 augustus waren dhr. en mevr. Schipper - Kruijf 50 jaar getrouwd. Al die tijd heeft de Heere ze gespaard voor elkaar.

Zo is er veel om voor te bidden en te danken laten we zo de noden van onze gemeente meenemen in onze gebeden zodat we door de kracht van het gebed elkaar mogen ondersteunen. Zeker vragen we u om te bidden voor de beroepingscommissie opdat zij een predikant mogen vinden met de hulp van onze Heer en heiland zodat we ook daarin weer worden geholpen.

Voor de jeugd een prettige tijd weer op school en voor de brugklassers sterkte met alle nieuwe indrukken en uitdagingen, God is getrouw zijn plannen falen niet.

Ouderling, Hugo Snaaijer