Op 28 juli hoopt in de morgendienst ds. L.J. den Breejen uit Delft voor te gaan. In de middagdienst van 17.00 uur verwelkomen wij ons oud gemeentelid ds. B. Broeren uit Katwijk aan zee. Het zal vast een fijn weerzien worden. Op 4 augustus zou proponent J. Baan bij ons voorgaan maar door ziekte heeft hij af moeten zeggen. Omdat het vakantietijd is, is het niet mogelijk om een vervanger te vinden. De kerkenraad heeft besloten om nu een zangdienst te houden. Heeft u een mooi lied die u graag wilt zingen  dan kunt u dat opgeven bij de scriba tot 29 juli. Ook als u aan de gemeente wilt laten weten waarom dit lied zoveel voor u betekend. We hopen er met elkaar een goede dienst van te maken. In de middagdienst hoopt ds. R. Agterhuis uit Ottoland de dienst te leiden.  U bent in alle diensten van harte welkom.

Ds. B. F. Bakelaar.

Ds. B.F. Bakelaar heeft tot onze grote spijt voor het beroep, dat uitgebracht is door onze gemeente, moeten bedanken. Ondanks dat hij terug mocht zien op goede en open gesprekken bleven voor hem twee belangrijke vragen spelen: in de eerste plaats de weg die God met hem wilt gaan. En in de tweede plaats heeft hij een “klik” ervaren tijdens het lezen van de profielschets maar toch was dit niet voldoende om het beroep te aanvaarden.  De beroepingscommissie zal na de vakantie de draad weer oppakken. Wij wensen hen van harte Gods zegen toe.

Wij gedenken.

“Uw genade is mij genoeg” staat bovenaan de kaart van Josina Verloop – Kaptein. Ze overleed op 12 juli in de leeftijd van 96 jaar. Op vrijdag 19 juli is ze begraven op de begraafplaats de Essenhof in Puttershoek. Wij bidden de kinderen en kleinkinderen Gods troost toe.

Wij gedenken.

Op 14 juli overleed in de leeftijd van 72 jaar  Jacomina Neeltje Wijdeveld – Gravendeel. De afscheidsdienst werd gehouden op vrijdag 19 juli in het crematorium Hoekse Waard in Heinenoord. Wij wensen Evert en de kinderen en kleinkinderen Gods nabijheid toe.

Meeleven.

Wij leven mee met dhr. Wim Kamp nu zijn vriendin Henriette de Haan is overleden. De afscheidsdienst zal worden gehouden op donderdag  25 juli in de aula van het crematorium Rotterdam – Zuid. Wij wensen Wim veel sterkte toe.

De bloemengroet van 14 juli is met een hartelijke groet van ons allen gebracht bij de  heer en mevrouw Mizelmoe – Vermaas. De bloemen van zondag 21 juli werden bij dhr. Krijn Vermaas gebracht.

Mevr. M. van der Ree-de Jongh  is thuis gekomen na een geslaagde operatie.

Ook Evelien Schijf is thuis om te herstellen na een operatie.

Dhr. Leo Wimmer verblijft in het ziekenhuis.

Mevr. Ria van der Wildt is ernstig ziek.

Wij bidden de zieken en allen die het moeilijk hebben Gods kracht toe.

Rommelmarkt.

Op vrijdag 26 juli kunt u terecht op de rommelmarkt van 13.30 tot 16.30 uur en op zaterdag 27 juli van 10.00 tot 12.00 uur. Er zijn mooie aanbiedingen voor kleine prijsjes. In de koffiehoek kunt u koffie/thee en wat lekkers kopen.

Mede namens de kerkenraad wens ik u goede weken toe.