Van Advent naar Kerst.

Nu leven wij nog in de periode van Advent en kijken wij uit naar de komst van Jezus Christus, onze Redder en Verlosser. Dit mag centraal staan in de kerkdiensten. Op zondag 17 december, 3e Advent, hoopt in de morgendienst ds. J. Telgenhof uit Strijen voor te gaan. Dit is voor u de laatste kans om hem te horen spreken in onze kerk omdat hij binnenkort vertrekt naar zijn nieuwe gemeente in Leeuwarden. Op deze zondag hoopt ds. T. Meijer in de middagdienst het Woord te verkondigen. In het Huijs te Hoecke wordt het heilig Avondmaal bediend. Voorganger is ds. D. C. Groenendijk uit Piershil. De dienst begint om 15.00 uur en wordt gehouden in de kerkzaal.  Op zondag 24 december, 4e Advent, hoopt ds. L.J. Vogelaar bij ons in de morgendienst voor te gaan. Na de dienst is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten in de Hoeksteen onder het genot van een kopje koffie of thee. Ds. Vogelaar zal een presentatie geven over zijn werkzaamheden in Sulawesie.

Kerstperiode

Zondagavond, 24 december, begint om 20.30 uur de kerstavonddienst waarin voorgaat ds. F.J. van Harten uit Scheveningen. In deze dienst zal muzikale medewerking worden verleend door het Interkerkelijk koor Kairos. Na de dienst kunt u napraten op het kerkplein met een glaasje glühwein of een beker heerlijke warme chocolademelk. Iedereen is van harte welkom.

Op eerste kerstdag vieren wij de geboorte van Jezus Christus. God daalde vanuit de hoge hemel neer in een aardse voerbak omdat Hij de wereld zo lief had. Ds. C.N. van Dis uit Nieuwegein hoopt in deze dienst voor te gaan. De kinderen van de zondagschool zingen liederen voor ons  en enkele muzikale gemeenteleden verlenen hun medewerking.

Oud en nieuw.

Op Oudejaarsdag en Nieuwjaarsmorgen zou ds. A. Christ uit Katwijk aan zee voorgaan. Hij heeft een zware operatie moeten ondergaan en is niet in de gelegenheid om de diensten te leiden. De kerkenraad heeft besloten om de middagdienst op Oudejaarsdag te laten vervallen en de afsluiting van het jaar te verplaatsen naar de morgendienst. Ds. T. Meijer hoopt dan voor te gaan.  Op Nieuwjaarsdag bent u om 10.00 uur van harte welkom in de nieuwjaarsdienst. Voorganger is dhr. R. Antes uit Ridderkerk.  U bent in alle diensten hartelijk welkom.

Smakelijk eten.

Op donderdag 28 december kunt u weer komen eten in de Hoeksteen. Vanaf 16.30 uur is er inloop en de maaltijd begint om 17.30 uur. U kunt zich opgeven bij Cobi Kuipers of Tineke van Horsen.

De bloemen van zondag 10 december zijn als groet en ter bemoediging gebracht naar mevr. R. Leeuwenburg – van Wingerden.

Zieken

Mevr. R. Leeuwenburg – van Wingerden is ernstig ziek.

Mevr.N. Muller – Monster is vanuit het ziekenhuis overgebracht naar Hospice Hoekschewaard. We wensen hen Gods nabijheid toe in deze moeilijke tijd. Laten wij alle zieken en hen die het moeilijk hebben opdragen in onze gebeden.

Rommelmarkt.

Op vrijdag 15 december is de rommelmarkt open van 13.30 tot 16.30 uur en zaterdag 16 december van 10.00 tot 12.00 uur. Dit is de laatste kans dit jaar om nog mooie aanbiedingen te kopen want de rommelmarkt gaat dicht. De markt gaat weer open op dinsdag 9 januari van 10.00 tot 12.00. Spullen kunt u inleveren op maandag 8 januari van 19.00 tot 20.00 uur.

Outlook.

Op donderdag 21 december bent u voor de laatste maal dit jaar welkom in de Hoeksteen om te kaarten, biljarten of voor een spelletje. Outlook begint in 2024 weer op donderdag 4 januari. We gaan eerst een uurtje kaarten of biljarten en  stoppen om ongeveer 15.00 uur. Daarna wensen wij elkaar een goed en gezond jaar toe onder het genot van een hapje en een drankje.

Mede namens de kerkenraad wens ik u allen goede en gezegende kerstdagen toe en Gods zegen in het nieuwe jaar.

De Jakobus kring.

Op dinsdagavond 19 december komt de Bijbelkring weer bij elkaar. We lezen verder in het boekje “Wat doen we met ons geloof” van Kees Goedhart.

Ben je geïnteresseerd, dan ben je van harte welkom. We beginnen om 19:30 uur.

Voor inlichtingen kunt u contact opnemen met Hugo Snaaijer. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.