Puttershoek Ringblad

17.00 uur: Ds. J. Reehorst uit Nieuw-Beijerland

Zondag 22/08: 10.00 uur: Ds. A.A. van den Berg

17.00 uur: Drs.P.M. van Dam, uit Houten

De diensten zijn ook te beluisteren op:www.kerkomroep.nl/#/kerken/21658 en via de kerkradio.

Effe dit, effe dat, een veel gehoorde uitspraak in de huidige snelle tijd.

Hoe gaan we om met effe, gaan we effe naar de kerk of nemen we de tijd ervoor.

Het is een stopwoord wat aangeeft dat we geen rust kunnen vinden alles moet vlug en gehaast. Laten we niet vergeten dat Jezus de tijd nam om de mensen te onderwijzen en ze te voeden zowel geestelijk als met normaal brood en vis.

Nou ja normaal brood het zal je maar gebeuren dat je met 5000 man op een afgelegen plek zit en zomaar te eten krijgt door dat wonder. Ze hadden toen niet effe de tijd om wat te organiseren en zulke grootte hoeveelheden bij elkaar te harken.

Alleen door het geloof wat Jezus van zijn Vader had ontvangen werd dit “gewoone “voedsel een bron van geloof hoop en liefde. Nemen wij de tijd om dit goed tot ons door te laten dringen en rennen we niet de waan van alle dag achterna die ons geloof kan verstikken. Blijf bij de les en laat je leiden door het woord zoals Jezus ons zegt komt tot mij en ik zal je rust geven. Laten we zo rond mogen kijken en rust vinden in deze vakantie tijd en niet effe naar de kerk gaan maar bewust er de tijd en ruimte voor nemen. Onze gedachten zijn uiteraard ook bij de mensen die ziek zijn of die de komende weken worden behandeld dat onze gebeden voor hun tot steun mag wezen.

Jubilea: op 4 augustus j.l. mocht de familie Schinkelhoek gedenken dat ze 55 jaar geleden zijn getrouwd. In voor en tegenspoed hebben ze altijd de Heere aan hun zijde gehad. Dankbaar zijn ze dan ook dat ze zoveel jaar bij elkaar zijn. Wij als gemeente zijn dankbaar voor het werk wat ze binnen onze gemeente hebben gedaan en nog steeds doen.

Een hartelijke en bemoedigende groet uw ouderling Hugo Snaaijer.

Collecten 15/08: Kerk en Eredienst Deur: Diaconie

Collecten 22/08: Kerk en Eredienst Deur: Onderhoud groenvoorziening

Alle collecten van harte bij u aanbevolen.

U kunt uw collectebijdrage overmaken op rekening NL38RABO0373711271 t.n.v.Kerkvoogdij m.v.v. week of maand.

Voor de Diaconie kunt u overmaken op rekening NL39RABO0373710089

Met dankbaarheid vermelden wij de volgende giften in week 31 en 32 via bus