Het beleidsplan voor 2017-2021 is gebaseerd op een uitgebreide bezinning in de kerkenraad, overleg met commissies van de kerkenraad en de gemeente. Uit de bezinning in de kerkenraad is een duidelijke visie en verlangen naar voren gekomen over de manier waarop we gemeente van onze Here Jezus Christus willen zijn.
Er is gekozen voor het weergeven van deze visie en niet voor een opsomming van de activiteiten in de gemeente. Daarvoor verwijzen wij naar de kerkgids en de website.
Bij het overleg om deze visie te vertalen in een stappenplan bleek dat daar geen eenduidig recept aan te koppelen is. De kerkenraad heeft daarom een werkplan afgesproken om het verlangen dat uit de visie spreekt handen en voeten te geven.
Aan het einde van elk seizoen zal in de kerkenraadsvergadering een jaarthema voor het daaropvolgende seizoen worden vastgesteld. Dit thema zal worden gekozen vanuit de in de beleidsvisie genoemde principes en leidraden.
Visie en werkplan tezamen zijn sturend voor de beslissingen die we in deze 4 jaar zullen nemen en voor het beleid van de verschillende colleges.
De beleidsvisie is goedgekeurd op de kerkenraadsvergadering van 21 september 2015 en is op 13 oktober 2016 met de gemeente besproken.
Na het bespreken van de reacties van de gemeente op de beleidsvisie is het beleidsplan, na de ter inzage legging, in de kerkenraadsvergadering van 19 december 2016 vastgesteld.

Namens de kerkenraad,
Ds. A.A. van den Berg, voorzitter